Wyższa liczba oktanowa

Warto mieć na uwadze fakt, że paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają za zadanie głównie zapobiegać agresywnemu spalaniu detonacyjnemu, które może mieć miejsce w mocno wysilonych już jednostkach napędowych, a nie podnosić stale ich moc. Powstaje więc pytanie, czy opłaca się lać droższe paliwo? Różny dostawca to różne osiągi motocykla. Ten stereotyp w zasadzie został potwierdzony. Praktycznie nie jest dla nikogo tajemnicą, że paliwa mogą różnić się między sobą nawet na stacjach benzynowych z tym samym logo. Czynników może być bardzo wiele, zaczynając od domieszek uszlachetniających, poprzez czystość cystern wożących paliwa, aż skończywszy do utrzymywania różnorakich standardów przez poszczególne filie firm. W praktyce trudno oczekiwać ogromnych różnic, które w rzeczywistości ograniczają się głównie do różnorodnych domieszek. Jeżdżąc zawsze na paliwie wysokiej jakości, wnętrze silnika utrzymane jest wtedy w czystości i nie powinny tworzyć się w nim tak zwane nagary. Co więcej, to paliwa o najwyższej liczbie oktanowej oznaczają spokojniejszy, jak też dużo mniej detonacyjny proces spalania. To z kolei na teście długodystansowym wykazało, że silnik jest mniej niszczony, a co za tym idzie, jest w stanie dysponować większą mocą i posłużyć jeszcze przez większą liczbę kilometrów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)