WAŁ PRZEGUBOWY

Wał przegubowy (układ HOTCHKISS) ma dwa przeguby: wejściowy — połączony z wałem zdawczym i skrzynką bie­gów, oraz wyjściowy — połączony z wałem wejściowym mostu napędowego. Dwuprzejgubowe wały napędowe stosuje się bez pochew. W razie zastosowania dwuprzegubowego wału napędowego momenty reakcyjne wynikające z od­działywania momentów obrotowych na koła pędne są przej­mowane przez sprężyste elementy zawieszenia mostu na­pędowego (zwykle resory piórowe) lub specjalne elementy ustalające (np. drążki reakcyjne).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)