W RAZIE POŚLIZGU

W razie poślizgu jednego z kół mostu napędowego, drugie koło przestaje się bowiem obracać, co może spowo­dować np. ugrzęźnięcie pojazdu. Aby zabezpieczyć pewność ruchu samochodu ,w . warunkach sprzyjających poślizgowi niektórych kół, most napędowy wyposaża się często w urzą­dzenie do blokowania mechanizmu różnicowego lub w specjal­ny mechanizm różnicowy, samoczynnie rozdzielający mo­ment obrotowy proporcjonalnie. do chwilowego obciążenia kół pędnych mostu napędowego. Ze względu na zasadę.rozdzielania momentu obrotowego rozróżnia się ogólnie mechanizmy różnicowe: zwykłe, o zwięk­szonym tarciu wewnętrznym oraz samozakleszczające się.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)