W POPRZECZNYM PRZEKROJU

W poprzecznym przekroju zarys- prowadnicy jest eliptyczny i wykonany w taki sposób, że wskutek wstawienia w parzyste prowadnice kulek o od­powiednich średnicach, oś działania nacisku pomiędzy bieżnią i kulką tworzy kąt 45° z kierunkiem nacisku obwodowego. W przegubie RZEPPA prowadnice mają zarysy kołowe, wskutek czego maksymalne naciski stykowe występują na obrzeżach bieżni, co w razie dużych obciążeń skrętnych sprzyja zagniataniu bieżni przez kulki i zacieraniu koszyka. Natomiast w przegubie UNIPOWER-RZEPPA pola styku kulek z bieżniami znajdują się dostatecznie daleko od obrzeży bieżni, nawet w przypadku wyjątkowo dużych obciążeń.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)