ŚLIMAKOWA PRZEKŁADNIA

Ślimakowa przekładnia główna o górnym ślimaku ) nadaje się zwłaszcza do pojazdu terenowego, ponieważ wbudowanie wału napędowego wysoko nad jezdnią ułatwia zapewnienie dużego prześwitu podłużnego. Ponadto ślima­kowe przekładnie główne o górnych ślimakach stosunkowo często spotyka się w pojazdach wieloosiowych, z uwagi na możność przekazywania napędu z jednego mostu napędowego.  Ślimakowa przekładnia główna o dolnym ślima­ku  pozwala na bardzo niskie wbu­dowanie wału napędo­wego, czyli na obniżę-, nie podłogi nadwozia i środka ciężkości sa­mochodu. Jednak ze względu na niewielkie prześwity podłużne pojazdów ślimako­we przekładnie główne o dolnych ślimakach spotyka się rzad­ko, głównie w autobusach (zwłaszcza trambusach i piętrobu- sach), niekiedy w samochodach osobowych (np. PEUGEOT).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)