RODZAJ PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ

  • Tego rodzaju przekładnia główna zapewnia z reguły dwa przełożenia zwalniające — zwykłe i zwiększone — zastę­pując terenową skrzynkę biegów. Na ogół dwustopniowa przekładnia główna daje się przełączać ze zwykłego prze­łożenia zwalniającego na zwiększone lub odwrotnie podczas ruchu pojazdu, przy czym przeważnie trzeba chwilowo przerywać przenoszenie napędu — przez wyłączenie sprzęgła. Dwustopniowa ” walcowa przekła-‚ dniagłównaskła- da się z wejścio­wej przekładni stożkowej oraz dwóch wbudo­wanych równo­legle przekładni walcowych, któ­rych koła napę­dzane są przy­mocowane ao obudowy mecha­nizmu różnico­wego, a koła na­pędzające ułoży- skowane są swo­bodnie na wale pośrednim.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)