PRZY OKREŚLONEJ PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ

Przy pewnej określonej prędkości obrotowej — tzw. prędkości krytycznej — częstotliwość zmian wspomnianych obciążeń zginających zrównywuje się z częstotliwością drgań własnych wału napędowego i wskutek zjawiska rezonansu obciążenia zginające wzrastają do nieskończoności, czyli bez względu na wytrzymałość następuje zniszczenie przegubów lub urwa­nie się samego wału. ,.Krytyczna prędkość obrotowa wału napędowego zależy od jego wykonania, długości i sposobu połączenia z zespołami układu napędowego. W rozważaniach teoretycznych kry­tyczną prędkość obrotową wału określa się w przybliżeniu korzystając z następujących zależności:   dwuprzegubowy wał rurowy (nieutwierdzony na końcach).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)