PRZEKROJE WAŁÓW

Podane powyżej wzory odnoszą się do przypadków, kiedy przekroje wałów na całej ich długości są jednakowe. Ponie­waż w rzeczywistości wał : napędowy w środkowej części ma przekroje o znacznie większych momentach bezwładności,- niż na końcach, zatem jego krytyczna .prędkość obrotowa jest zawsze niższa niż obliczona. Zwykle wymaga się, aby obliczona krytyczna prędkość obrotowa wału napędowego (tfkr) była wyższa o, co najmniej 50% od jego piaksymalnej prędkości obrotowej (nmax). Ze względu na szybkie zmniej­szanie się krytycznej prędkości obrotowej wału napędowego w miarę zwiększania się jego długości, w praktyce na ogół nie stosuje się dwuprzegubowych wałów napędowych o dłu- ności ponad 1600 mm.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)