PRZEKŁADNIA GŁÓWNA

Pojedyncza stożkowa przekładnia. główna jest to: prosta przekładnia, złożona z dwóch kół stożkowych o zębach łuko­wych i przecinających się osiach  lub z dwóch kół stożkowych o zębach łukowych i nie przecinających się osiach, czyli przekładnia hipoidalna. W obu przypadkach zęby kół stożkowych mogą być nacinane metodą GLEASON, KLINGELNBERG, OERLIKON, FIAT-MAMMANO lub CRAVEN. Pojedyncze stożkowe przekładnie główne stosowane są w prawie wszystkich samochodach osobowych (przełożenie zwalniające 3,6 . .5,5) oraz w licz­nych samochodach ciężarowych o malej i średniej ładowności (przełożenie zwalniające — 5,0.. 7,5), przy czym przekładnie spiralne są wypierane przez przekładnie hipoidalne.,

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)