PRĘDKOŚĆ KRYTYCZNA WAŁU NAPĘDOWEGO

Wał napędowy jest stosunkowo bardzo smukły, a do tego często nieutwierdzony na końcach, czyli skłonny do drgań. Siły odśrodkowe dzia­łające na drgający wał podczas jego wirowania mogą sto­sunkowo łatwo spowodować urwanie wału wskutek nad­miernych obciążeń zginających. Ponadto każdy wał na­pędowy ugina się w pewnym stopniu pod własnym ciężarem, a nawet prawidłowe instalowanie wału powoduje jego drobne niewyrównoważenie. W rezultacie podczas przekazywania momentu obrotowego wał napędowy podlega zmiennym obciążeniom zginającym. Obciążenia takie wzrastają w mia­rę zwiększania się prędkości obrotowej wału napędowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)