POJEDYNCZY WAŁ NAPĘDOWY

Tego rodzaju ruchy skrętne i przesu­nięcia most napędowy wykonuje głównie wskutek najeżdżania kół pędnych na nierówności nawierz­chni oraz w razie zmiany obcią­żenia samochodu pochylenia wału, a człony wału łączy się poprzez wielowypusty; co umożliwia zmiany odległości między skrzynką biegów lub rozdzielczą a mostem napędowym.  Pojedynczy wał napędowy składa się z dwóch członów połączonych wielowypustami, przy czym każdy z członów wału jest zwykle zaopatrzony w przegub. Tego rodzaju wały napędowe spotyka się w pojazdach o stosun­kowo niewielkich rozstawach osi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)