PODPARCIE WAŁU

Podparcie wału napędowego polega na związaniu go z ramą lub samonośnym nadwoziem przy użyciu wspornika. Aby uniknąć przesztywnienia w układach napędowych pojazdów samochodowych . Jeżfeli’podparcie wału pośredniego powoduje jego zbytnie przesztywnienie, wówczas stosuje się dzielony wał napędowy składający się z dwóch zwykłych wałów pojedynczych, połączonych poprzez krótki wał pośredni, ustalony we wsporniku .Pojedynczy wspornik wału napędowego powinien przejmować znaczną  część ciężaru wału i utrzymywać go w określonym położeniu, jednak bez ograniczania swobody zmieniania dłu­gości i wychyleń bocznych wskutek drgań lub przesunięć zespołów układu napędowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)