PODCZAS PRZEKAZYWANIA NAPĘDU

Podczas przekazywania napędu przekręcany przez koło talerzowe przekładni głównej koszyk mechanizmu rozmco- wego popycha kamienie znajdujące się w jego wnękach. Jak długo oba koła pędne obracają się z jednakowymi pręd­kościami obrotowymi, tak długo kamienie pracując jako nieruchome kliny ryglują obie półosie w jedną całość z obu­dową mechanizmu różnicowego. Jeżeli tylko jedno z kół pędnych zaczyna obracać się szybciej niż drugie, kamienie wykonując wahadłowe ruchy promie­niowe ślizgają się po krzywkach bieżni, piasty i bębna. Jednocześnie wskutek oporów tarcia (tym większych, im szybszy jest poślizg kamieni) mechanizm różnicowy usiłuje przyspieszać obracanie się koła zwalniającego swą prędkość obrotową i zwolnić obracanie się koła wpadającego w po­ślizg.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)