NASTAWNY MOST NAPĘDOWY

Mechaniczny nastawny most napędowy składa się zwykle ze sprzęgła ciernego, częściowo lub w pełni synchronizowanej skrzynki biegów, przekładni głównej oraz półosi napędowych, a więc zastępuje cały mechanicz­ny układ napędowy pojazdu sa­mochodowego. Typowy wał na­pędowy z przegubami jest ko­nieczny tylko wówczas, kiedy silnik wbudowany w przodzie samochodu napędza jego koła tylne. W takim przypadku częs­to sprzęgło cierne osadza się bezpośrednio na kole zamacho­wym silnika.Zastosowanie hydro-mechanicz- nego lub mechanicznego na­stawnego mostu napędowego zapewnia poważne oszczędności na ciężarze własnym pojazdu, ponieważ zespół taki waży znacznie mniej niż zestaw od­dzielnych zespołów klasycznego układu napędowego o po­dobnym przeznaczeniu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)