MECHANIZMY RÓŻNICOWE

Zadania mechanizmu różnicowego. Jeżeli koła jezdne toczą się bez poślizgu, podczas ruchu samochodu po krzywiźnie każde z kół przebywa w jednostce czasu drogę o innej dłu­gości. Koło zewnętrzne, tj. toczące się po zewnętrznym łuku, przebywa dłuższą drogę niż koło wewnętrzne toczące się po luku wewnętrznym. Tym samym oba koła jezdne obra­cają się z różnymi prędkościami obrotowymi. Gdyby koła .!‘toczyły się z jednakowymi prędkościami obrotowymi, na- ‚ stępowałby poślizg jednego lub obu kół względem nawierzchni  drogi, powodujący intensywne zużywanie się ogumienia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)