KOSZT MECHANIZMU

Przeważnie kosz me­chanizmu różnico­wego ma kołnierz, do którego za pomocą śrub iub nitów za­mocowane jest koło talerzowe przekładni głównej. Niekiedy koło talerzowe jest z koszem mechanizmu różnicowego za pomocą śrub łączących oba jego człony.Jak długo koła pędne samochodu obracają się z jednakową prędkością, tak długo satelity nie przekręcają się wokół swych osiek, lecz tylko pracują jako kliny przenoszące napęd z ko­sza mechanizmu różnicowego na półosie. Jeżeli jedno koło pędne i związane z nim poprzez półoś koło koronowe zaczyna obracać się coraz wolniej, wówczas zazębione z nim satelity przekręcając się wokół swoich osiek zmuszają do coraz szyb­szego obracania się koło koronowe drugiej półosi, a więc i drugie koło pędne mostu napędowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)