JEDNO Z KÓŁ

Jeżeli jedno z kół pędnych traci przyczepność do nawierzchni i zaczyna wirować swobodnie,mechanizm różnicowy POWR-LOK przekazuje jednak moment obrotowy na drugie koło pędne, dzięki oporom tarcia przeciwstawiającym się poślizgowi czaszy oporowej jego półosi względem kosza, co stanowi zasadniczą różnicę w porównaniu ze zwykłym mechanizmem różnicowym, stożkowym lub walcowym.Mechanizm różnicowy POWR-LOK zapobiega skutecznie ugrzężnięciu samochodu w razie poślizgu jednego z kół pędnych, ponieważ na drugie koło pędne działa wówczas moment obrotowy wynikający z oporów tarcia pomiędzy czaszą oporową i koszem (lub między tarczami sprzęgła).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)