DŁUGOŚĆ PASÓW

Ponieważ długości pasów są niezmienne, jednocześnie oddalają- się przesuwne stożki od stożków nieprzesuwnych kół napę­dzanych, a więc zmniejszają się ich czynne średnice. W re­zultacie regulatory odśrodkowe w miarę przyspieszania biegu silnika zmniejszają chwilowe przełożenia stożkowych prze­kładni, czyli i całkowite przełożenie układu napędowego. Każde dwustożkowe koło napędzające ma ponadto wbudo­wany siłownik podciśnieniowy, który w miarę zwiększania się podciśnienia w rurze ssącej usiłuje zbliżyć stożek prze­suwny do stożka nieprzesuwnego. Dzięki temu ze wzrasta­niem obciążenia silnika siłowniki podciśnieniowe zmniejszają chwilowe przełożenia stożkowych przekładni pasowych, a więc i całkowite przełożenie układu napędowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)