CENNA ZALETA

Cenną zaletą podwójnej przekładni głównej, zawierającej przekładnię walcową, jest łatwość dobierania możliwie naj­korzystniejszego położenia wału napędowego w stosunku do Osi obrotu kół pędnych, co z kolei zapewnia dużą swo­bodę w kształtowaniu spodu nadwozia lub ramy pojazdu. Tego rodzaju podwójna przekładnia główna może mieć np. układ poziomy  lub pionowy  albo odwrócony . Natomiast zastosowanie przekładni planetarnej w podwójnej przekładni głównej, nie ułatwia doboru położenia wału napędowego, które zależy* tylko od wykonania przekładni stożkowej, z reguły hipoi- dalnej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)