SILNIK Z PRZODU SAMOCHODU

Dotyczy to również samochodu z silnikiem wbudowanym z przodu, gdyż wówczas wystar­cza użycie lekkiego wału napędowego, który przenosi je­dynie moment obrotowy silnika. W tym ostatnim przy­padku uzyskuje się ponadto bardzo korzystny rozkład ob­ciążeń przenoszonych przez koła pojazdu. Hydro-mechaniczny lub mechaniczny nastawny most napędowy, w od­różnieniu od zwykłego, osadzony jest wprost w ramie samochodu lub w spodzie jego samono- śnego nadwozia, a nie­zależnie zawieszone koła jezdne są napędzane za pośrednictwem krót­kich wałków, zaopatrzo­nych w przeguby. Wy­konanie takie, choć dość skomplikowane kon­strukcyjnie i koszto­wne, ogranicza jednak do minimum ciężar nie- uresorowanych mas tyłu pojazdu, a więc i nasilenie drgań lub wstrząsów nadwozia, wywoływanych najeżdżaniem kół pędnych na nierówności nawierzchni drogi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących motoryzacji! Zapraszam wszystkich pasjonatów czterech kółek do dyskusji w komentarzach i aktywnego śledzenia bloga!